سیاه و سفید

نوشته هایی سیاه و سفید از زندگی

سیاه و سفید

نوشته هایی سیاه و سفید از زندگی

تفکر و تعصب

 
 

شهر؟ شهر فقط مشهد . بهترین شهر دنیا. اینا از اطراف اومدن و مشهد و خراب کردن . مشهدیایه  اصیل اینجوری نیستند که. با تهرانی های پر ادعا هم میونه ای ندارم . تو هم اینجوری باش.

-  خوب من تو مشهد بزرگ شدم . اونجا هم درس خوندم . تاکید دوستام این بود.

-- اگه تهران به دنیا اومده بودم ؟ اونوقت از شهرستانی ها خوشمون نمیومد نه؟

 

شیعه یا سنی مسیحی یا...؟ خب اینکه که دیگه کاملا مشخصه .کاملترین دین شیعه .مگه نه اینکه قرآن معجزه پیامبر و ...

-  خوب تمام فامیل ما شیعه هستند. میگن شیعه کاملترین مذهب دنیاست. راستش در مورد ادیان دیگه اطلاعاتی ندارم و تا حالا مطالعه هم نداشتم .

-- از کجا معلومه ما درست میگم؟ شاید اونا درست میگفتند؟

- اینجوری حرف نزن  .گناه داره. 

--اگه ما مسیحی بودیم اونوققت از همه شیعه ها و سنییا بدمون میومد..

-- یا اگه عرب بودیم اونوقت از هر چی شیعه بود و مسیحی ...بدمون میومد.

 

نژاد؟ فقط آریایی. ما تمدنی داشتیم که نگو. بعد از حمله مغول کشورمون خراب شد ونژادمون مختلط شد.

-  من ایرانییم و خب درسته حالا ایران جزو کشورهای عقب افتاده است. اما نژادمون....

-- اگه تو ایران بدنیا نمی یومدی و کمی اونور آب  از ایرانی ها بدت میومد. اگه تو آمریکا می بودی خب ایرونیا همه تروریستن دیگه .

 

معماری فقط معماریه ایرانی ...نمی بینی چه گنبدایی دارن هیچ جا ندارن .معماری کشورهای دیگه همش الهام گرفته از معماری ایرانه . نمی بینی قوساشون نعل اسبیه .اصلا قشنگ نیست که ...

- خب من معماری خوندم و استاد درسمون خیلی رو این گفته ها تاکید داشت.

و و و ...

  

نتیجه :

همه آدما رو مسائلی تعصب دارن .تعصباتی که گاهی هیچ دلیل عقلانی واسش ندارن.گاهی فکر میکنم چه دلیلی داره واسه مسائلی که اونقد اهمیتی نداره اینهمه وقت بذاریم بخاطرش از خیلیا خوشمون نیاد .همیشه حرف ماست که درسته . این همه آدم ، این همه طرز تفکر .

همیشه یه سری چیزا رو تو مغزمون فرو کردن ...تا خواستیمم حرف بزنیم نذاشتن.شرایط ، خانواده ، محیط کار ، نمی دونم ...اما وقتی فکر می کنم میگم کاش یک کم راحتتر فکر کنیم .هر کس هر عقیده ای داره ، خب داره دیگه جپهه نگیریم .خب اون آدم اینجوریه .

بهتره که کمی منطقی تر بشیم .این کار خیلی بزرگیه .

نظرات 8 + ارسال نظر
mehdi یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 04:58 ب.ظ http://WwW.RickyMartin.PersianBlog.com

سلام. من تو اون وبلاگ قبلی چند تا کامنت گذشاتم..فرصت کردی بخون

مهدی یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 05:00 ب.ظ

در مورد اینجا باید بگم بازم سبکش قشنگه..از اون سبک وبلاگائی هستش که منو واردار به تحسین می کنه..همیشه سبک نوشتنت برام جالب بوده..خصوصا اون نوشته دیشب من..حرف نداشت!من به اینجا لینک می دم..زندگی همش سیاه و سفیده! اینم بگم همه ما تعصب داریم..رو خیلی چیزای بی مورد..کا ش نداشتیم..

تینا چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 09:20 ق.ظ http://www.tina-tanhaa.blogfa.com/

زندگی مثل پیانو است ، دکمه های سیاه برای غم ها و دکمه های سفید برای شادی ها . اما زمانی میتوان آهنگ زیبایی نواخت که دکمه های سفید و سیاه را با هم فشار دهی
سلام دیدی من امدم یو نیستی

آنتیگون چهارشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 02:15 ب.ظ http://antigon.blogsky.com

بدبختی اینه که ماهم یکی میشیم مث همونا که ازشون بدمون میاد...

کسیکه هویتش گمشده چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:10 ق.ظ http://hoviyat-i-gomshodeh.persianblog.com

گاه مى اندیشم،
خبر مرگ مرا با تو چه کس مى گوید؟
آن زمان که خبر مرگ مرا
از کسى مى شنوى، روى تو را
کاشکى مى دیدم.
شانه بالا زدنت را،
- بى قید -
و تکان دادن دستت که،
- مهم نیست زیاد -
و تکان دادن سر را که،
- عجیب!
عاقبت مرد؟
- افسوس!
-کاشکى مى دیدم!
من به خود مى گویم:
"چه کسى باور کرد
" جنگل جان مرا
" آتش عشق تو خاکستر کرد؟

سلام...جالب بود...ولی ما ایرانی هستیم از نسل مربان زرتشت.. نه تازی هستیم ونه مغول و نه اروپایی ما همیشه از نسل ایرانیه آریا ...هخامنش ...و پارسی هستیم..
به امید دیدار.. راستی نوروز رو تبریک میگم.
ببخشید دیر شده ولی من تازه اومدم و اولین پست سال جدید رو هم تازه نوشتم خوشحال میشم بیای پیشم.

سینا شنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 08:54 ب.ظ http://hezardastan.parsiblog.com

به به نگفتی اینجارو رو هم راه انداختی.. یکی طلبت!

مهدی جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 05:50 ب.ظ http://WwW.RickyMartin.persianblog.com

سلام.اینجا هم که اپ نشده

سلمان شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 08:37 ب.ظ http://WWW.SALMAN.BLOGFA.COM

سلـــــــــــــــــــام

به به چه وبلاگ نانازی ..

جالب بود ..
موفق باشی گلم

های تا بای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد